תוכן העניינים
23 באוקטובר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

גיבוי פרופיל פייסבוק


כבר תקופה ארוכה שצצו להם שמועות ועדכונים מיני רשמיים של פייסבוק על תוסף חדש אשר יאפשר גיבוי מלא של פרופיל משתמש פייסבוק ואכן פייסבוק שחררה בצורה רשמית את התוסף אשר יכנס לפעולה ברשת החברתית בצורה איטית וייחשף בצורה הדרגתית לעוד קבוצות משתמשי פייסבוק.

אז מה זה בעצם מגבה ולמה אנחנו צריכים את זה? גולשים רבים אשר מתעדים את כלל חייהם בתוך המדיה החברתית, תמונות, הודעות חשובות וקשרים עם משפחה וחברים סומכים על כך שהמידע הרב שקיים בפרופיל המשתמש שלהם ישמר לנצח, אף שמענו על גולשים רבים שוויתרו על גיבוי אלבומי תמונות אישיים ומשפחתיים בטענה שהתמונות מופיעות בפרופיל שלהם בפייסבוק... למרות זאת, מסיבות שונות פרופילי פייסבוק אישיים רבים נסגרים, נפרצים וגורמים למשתמשים לאבד את כלל המידע היקר כל כך שהיה להם בפרופיל המשתמש האישי.

מערכת הגיבוי של החדשה של פייסבוק מבצעת גיבוי של רוב המידע מפרופיל המשתמש הכולל סטטוסים אישיים, תגובות על גבי הסטטוסים, הודעות פרטיות, אלבומי תמונות שנפתחו על ידכם וגם תמונות אשר תיוגו לפרופיל המשתמש, סרטוני הוידיאו, העמודים שביצעם להם LIKE ואפילו רשימת החברים המלאה שלכם. הגיבוי מבתצע תוך הליך קצר כאשר בסופו תקבלו הודעת דוא"ל עם קישור ישיר להורדת קובץ מכווץ בפורמט ZIP שיכיל את כלל המידע.

למרות הכלי החשוב והנחוץ הזה שמשחררת פייסבוק, לא ברור עדיין מה יהיה ניתן לעשות עם הגיבוי הזה, האם יהיה ניתן לבצע העלאה ושחזור של כלל המידע לפרופיל משתמש חדש או שהגיבוי הוא לצרכי גיבוי אישי של המידע על המחשב ובכך הוא הרבה פחות חיוני ומוצלח.

אז איך מבצעים את הגיבוי לפרופיל פייסבוק ? תוסף ומערכת הגיבוי של פייסבוק בשלב זה פתוחה רק לקבוצת משתמשים בודדים ובימים הקרובים תפתח האפשרות לכלל הגולשים בצורה הדרגתית. את אופציית הגיבוי של כלל נתוני פרופיל האישי בפייסבוק ניתן למצוא ע"י לחיצה על "Download Your Information" בתפריט "Account" .

עד כה, אפשרות הגיבוי מתייחסת אך ורק לפרופילים אישיים ולא לעמודים עסקיים או קבוצות אך אנו מאמינים כי אפשרות זאת תפתח בעתיד גם לפרופילים מסוג זה.  

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©