תוכן העניינים
24 ביולי 2011 / מאת רבי אינטראקטיב

גוגל פלוס וההשפעה על תוצאות החיפוש


רבים דיברו ועוד ידברו על הרשת החברתית של גוגל ענקית החיפוש, יבצעו השוואות אל מול פייסבוק ויחפשו יתרונות וחסרונות בניהם, אך לא ברור איך כלל לא דובר עד כה על ההשפעה של הרשת החברתית של גוגל על תוצאות החיפוש במנוע. כבר שנים שגוגל נלחמת בכל כוחה על מנת לשמור על תוצאות החיפוש במנוע כתוצאות טהורות אשר יציגו למשתמש את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש שביצע, בנוסף לכך חברות קידום האתרים הפכו לבעלי השפעה מסיבית על תוצאות החיפוש ולעיתים אף גרמו לחוסר דיוק בתצואות על פי גוגל. גוגל מקפידה לשנות ולעדכן את האלגוריתם שלה לעיתים תכופות ולהוסיף מנגנונים נוספים אשר יצליחו להבחין בין תוצאה רלוונטית שהגיע למיקום כלשהו בצורה אמיתית לבין תוצאה שהגיעה למיקום כלשהו ע"י עזרה של גורמים שונים כגון מקדמי אתרים וכו'.

 

האלגוריתם של גוגל אשר אחראי על אספקת תוצאות החיפוש במנוע הינו בעצם "מכונה" לכל דבר אשר מתוכנתת לעבוד בצורה כלשהי, בגוגל הבינו שעל מנת לתת תוצאות איכותיות יותר ורלוונטיות יותר הם צריכים להתבסס על המשתמשים עצמם, הרי בסופו של דבר על "המכונה" תמיד ניתן יהיה להשפיע ולתת לה מידע כלשהו על תוצאת חיפוש למרות שאינה רלוונטית כלל לחיפוש.

מדד של קישורים, איכויות תוכן, מאמרים, טקסטים ושלל ספינים אחרים אשר מבוצעים יום יום ע"י מקדמי אתרים בעולם הפכו את הרשת ובכלל את תהליך הקידום לתחום מנוכר כאשר תוצאות החיפוש נקבעות בסופו של דבר על פי גורם סופי שמסתכם ב"כסף" - או כמה כסף יש להשקיע בקידום. אז מה הקשר לגוגל פלוס? בדומה לפייסבוק, גוגל השיקו את כפתור ה"פלוס" אשר מוטמע גם במנוע עצמו וגם בתוך אתרי אינטרנט, הכפתור אשר ניתן ללחוץ עליו כפעם אחת בלבד ע"י כל משתמש מאפשר סוג של דירוג או המלצה אודות קישור / אתר אינטרנט או כל עמוד אינטרנט כזה או אחר, המלצה שמתבצעת ע"י אנשים אמיתיים - משתמשי גוגל פלוס.

אין ספק שלכפתור הפלוס של גוגל השפעה ניכרת על תוצאות החיפוש, גוגל תישען לבסוף על תוצאות כפתור ולא על קישורים ושלל פרמטרים אשר גורמים לזיופים רבים ברשת, הרי אם נדבר בהיגיון, הרי מהו תהליך הקידום? סוג של לעבוד על המנוע על מנת שיבין שעמוד אינטרנט מסוים הוא הכי טוב בתחום מסוים, עכשיו יחד עם כפתור הפלוס המדד ישתנה וכלל העוגה תהפוך את המנוע למדויק יותר ובנוי על המשתמשים והגולשים עצמם ולא על "מכונות" ופרמטרים.

בנימה אישית, כמומחה בקידום אתרים כבר שנים רבות, לא מן הנמנע שאנו עדים לתהליך שישפיע בצורה דרסטית על המנוע ועל תוצאות החיפוש, הכוח של כפתור הפלוס יהווה את המשקל הגדול ביותר יחד עם שאר הפרמטרים הישנים בתוצאות החיפוש של גוגל.

וקצת הומור לא יזיק, עכשיו רק נותר לחברות קידום האתרים להתחיל לגייס אנשים ולמכור לחיצות על כפתור הפלוסים כחלק מתהליך הקידום... מעניין איך גוגל יתמודדו עם זה?... המגמה התחילה כבר ב-2008! בגוגל ככל הנראה מחפשים פתרונות זה זמן רב על מנת להצליח לספק תוצאות טהורות במנוע החיפוש,  עוד ב 2008 ניסו גוגל בתהליך די דומה אך פחות גדול ומסיבי מכפתור הפלוס שנכנס לחיינו בחודש האחרון, בפוסט שפורסם כאן אצלנו בבלוג ( גוגל מאפשרת לסדר תוצאות במנוע חיפוש ), כבר אז שחררו גוגל אלגוריתם אשר שמר את היסטוריית החיפוש של המשתמש והציג לו את תוצאות החיפוש על פי האתרים אותם ביקר בעבר, שיטה זו ותוסף זה עובדים ופעילים עד היום במנוע אך עדיין לא השפיעו בצורה רבה כל כך על תוצאות החיפוש באופן כוללני 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©