QR CODE - הטרנד">

תוכן העניינים
25 בפברואר 2012 / מאת רבי אינטראקטיב

ברקוד QR CODE - הטרנד


בתקופה האחרונה כמעט בכל מוצר או מודעה שיווקית אנו נחשפים לברקוד QR, אותו הברקוד הניתן לסריקה ע"י סמארטפונים ומכשירים סלולרים מתקדמים. לברקוד QR יתרונות רבים אך האם מנהלי השיווק והמותגים מנצלים את יכולתו ומשתמשים בו למטרות הנכונות? האמת היא שלא, מנהלי המותגים, מנהלי שיווק וכו' לא רוצים להישאר מאחור ואם המתחרה שלהם הכניס ברקוד למודעה השיווקית אז גם אנחנו צריכים, בלי טיפת חשיבה מה הטעם של שילוב הברקוד, מה הוא תורם למודעה ולמותג, מה הסיבה ולמה שקהל היעד יסרוק את אותו הברקוד.

אני אישית נתקל בזה מדי יום בפניות טלפוניות למשרד או לאימייל מחברות ומנהלי שיווק אשר פונים אלינו לצורך ייצור ברקוד ברזולוציות הדפסה גבוהות, כנשאלת השאלה מהי מטרת שילוב הברקוד מנהלי השיווק לא בדיוק יודעים לענות, העיקר שיהיה ברקוד במודעה ושיובל לאתר האינטרנט של המותג, מה קורה אם בכלל אתר האינטרנט לא מותאם לסלולר? מה זה תורם לקהל היעד לעבור סתם לאתר האינטרנט של המותג? איך זה מקדם ומעביר את אותם מסרים של המודעה? חשוב לציין שלא כל השימושים בברקוד QR הינם כושלים וחסרי סיבה וערך, ישנם קמפיינים ומודעות עם שילוב ברקוד QR תוך חשיבה מעמיקה וערך מוסף שנותן הברקוד לסורקים ולקהל היעד של אותו מותג, דוגמה טובה לכך הינה קמפיין ההשקה של ביה"ס לברמנים גלינה קלאב סקול - פעילות אופליין אונליין משולבת פייסבוק וQR שביצענו לא מזמן. 

שילוב של ברקוד QR במודעה שיווקית, בקמפיין או בכל מקום כלשהו צריך להתבצע תוך מחשבה מעמיקה מה המטרה של שילוב הברקוד ומה הוא תורם למותג אל מול קהל היעד, הרי בסופו של דבר הברקוד עצמו הוא רק כלי להעביר את האדם הנחשף למודעה מהמדיה המודפסת למדיה הדיגיטלית שם צריך להיחשף לסרוק ערף מוסף כלשהו המתקשר לאותה המודעה השיווקית. כמו כן, יש לבצע חשיבה ואסטרטגיה מעמיקה מדוע קהל היעד ירצה בכלל לסרוק את הברקוד, הרי ככל שיותר מותגים משתמשים בכלי ובטכנולוגיה הזאת (ד.א הטכנולוגיה הנ"ל ישנה מאוד וחזרה לחיים עם התפתחותם של הסמארטפונים המסוגלים לקרוא ברקודים). אם אחזור לקמפיין ההשקה של גלינה קלאב סקול לדוגמה, שם לצורך הנעה לפעולת הסריקה קיבל קהל היעד צ'ייסר על הבר באותו מקום שהוא נמצא בו באותו רגע ובנוסף לכך הסריקה העלתה לגולש אפליקציה אליה נחשף לערכי המותג, למסרים השיווקים שאותם רצינו להעביר תוך העברת קהל היעד תהליך קצר לצורך קבלת הצ'ייסר בחינם בבר שמעבר להליך חוויתי במועדונים הינו הליך חברתי מסקרן 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©