תוכן העניינים
11 בנובמבר 2009 / מאת גיל רבי

עיצוב באנרים - הטכניקות להצלחה


באנרים ופרסומות אינטרנט הפכו להיות חלק ניכר בעולם האינטרנט עוד מאז תחילתה של ימי האינטרנט הראשונים. קופירייטרים, הוגים ומעצבים שרפו זמן רב על דרכים לתפוס את תשומת הלב של הגולש ולהכריח אותו ללחוץ על הבאנר. הכל עובד על הסקרנות: "אל תלחץ כאן". כמה מכם ראו את הסלוגן הזה בבאנר כלשהו? מה עשית בפעם הראשונה שראית את זה, לחצת על זה! מה הופך את המשפט הפשוט הזה למשפט כל כך חזק ? איך המשפט מחייב את הגולש ללחוץ על הבאנר? התשובה היא: סקרנות!

קופירייטרים ומעצבי אינטרנט תמיד מחפשים דרכים לעורר את הסקרנות של הגולש באתר, כמו בעולם המדיה המודפסת בעיצוב כרזה או פוסטר, המטרה למשוך את הגולש ללחוץ על הבאנר. יחד עם זאת, הסלוגן "אל תלחץ כאן" לא אומר לנו כלום על מה נקבל בדף הבא ומעוררת את הסקרנות של הגולש לראות מה עומד מאחורי הבאנר.

העיצוב הפשוט- מודעות פרסום אדוורדס: כאשר לארי פייג וסרגיי ברין הציגו לראשונה את המוצר שלהם "גוגל" אל משקיעים פוטנציאלים, הם הזכירו את אדוורדס כאפשרות גיבוי למקרה שהם לא ירוויחו כסף, כולנו כמובן יודעים איזה מזל יש להם עם "הגיבוי" הזה.

איך הפכו המודעות המשעממות להצלחה ? בשונה ממודעות אחרות, נראה כי אדוורדס לא מעוררת סקרנות של הגולש ולא מפריעות לזרימת עמוד האינטרנט לגולש, למעשה ההפך הוא הנכון, הגולשים אשר התרגלו לבאנרים קופצים ולאלמנטים גרפים שונים על מנת למכור, פתאום מקבלים תוצאות חיפוש באופן שקט, לא מהבהבים להם דברים, האותיות לא זזות והגולש פחות מרגיש "פרסומות" ולוחץ על המודעות, עם נשים לב נוכל לראות יותר ויותר חברות מפרסמות בכלי השיווקי של מודעות ולא בבאנרים בשל נושא זה.

גולשי האינטרנט יודעים לזהות באנרים ופרסומות, אבל שהם נתקלים במודעות באתר האינטרנט הם אינם חשים את אותה התחושה של באנרים ופרסומות ומרגישים נוח יותר ללחוץ עלהם. לקחת חלק בפעולה: מעצבי באנרים נבונים הבינו עם הזמן שיש צורך ממשי בבאנרים בטכנולוגיית פלאש ליצור אינטראקציה עם הגולש ולתת לגולש חלק בפעולה בבאנר עצמו, להזמין משתמש לקחת חלק כלשהו בבאנר.

כמה מעצבי אינטרנט בחרו להשתמש ברכיבי המשחקים הישנים כמו פקמן ולאכול כמה דולרים, עם השלמת המשימה בבאנר עצמו סיסמא יפה מתגלה ומבקשת לפתוח חשבון חסכון עם שיעור ריבית קבוע. הרעיון מאחורי באנרים אינטראקטיביים הוא פשוט: תן למשתמש לקלחת חלק בפעולה ואז ברגע הנכון כאשר דעתו מוסחת ופחות עמידה תראה לו את מסר המכירות. הבאנרים האינטראקטיביים הוכיחו את יעילותם בשנים האחרונות, החיסרון הגדול ביותר שלהם הם ההגבלות של אתרי האינטרנט אשר לעיתים אינם מאשרים באנרים המסיחים יותר מדי את הגולש מתוכן האתר.

לסיכום, לפני שאתם פונים לעיצוב הבאנרים, תחשבו על המטרה, על קהל היעד, על הרעיון והכי חשוב – פשטות! באנרים מסובכים מדי ומסורבלים מדי עם אלמנטים רבים עובדים הרבה פחות מבאנר פשוט עם רקע אחיד ומשפט אחד גדול.

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency 2004-2017 © 077-400-6919 office@rabbi.co.il פייסבוק +Google מפת אתר english