תוכן העניינים
16 בנובמבר 2009 / מאת גיל רבי

אפקטיביות הניווט בבניית אתר באינטרנט


גולשים הם בעצם חבורה חסרת סבלנות אשר במקרה ואתר האינטרנט קשה להבנה בגלל שהקישורים לא ברורים למשל, הם במרחק קליק אחד מנקודה שבה אף פעם לא יחזרו. ניווט באתר האינטרנט הוא אחד המרכיבים המכריעים ביותר בקביעת האפקטיביות של האתר. מאמר זה מדבר על העיקרון הבסיסי בבניית אתרים של עיצוב הניווט באתר. על מנת לדאוג לבניית אתר אינטרנט באופן יעיל,  הניווט באתר חייב בראש ובראשונה להיות הגיוני לאדם הממוצע. אמנם תמיד יש מקום ליצירתיות, עיצוב אתרי אינטרנט צריכים להשתדל להיות בעלי פריסות ניווט דומות.

בבניית אתרים וכמעצב אינטרנט אתה חייב תמיד לזכור את המטרה הבסיסית של האתר ואת קהל היעד שלו בעודך מעצב אלמנטים של ניווט. רוב אתרי האינטרנט קיימים כדי ליידע את המבקרים על מוצר או שירות או בעצם למכור את המוצר או השירות.

לכן יש כמה קווי יסוד: בניית אתרים - ודא שכל האלמנטים של ניווט ברורים ובעלי קישורים מתאימים באמצעות כפתורים או תפריטים. כאשר משתמשים בקישורים לא קונבנציונאליים יש לומר למבקר במפורש כי מדובר בקישור.

לדוגמה, נניח שאתה מפתח ומעצב דף אינטרנט שבו ברצונך להשתמש במפה המראה ערים שונות וברצונך לתת למשתמש אשר מעביר את החץ על העיר לקבל את המידע על העיר. חשוב שרק תקפיד לספר למשתמש ללחוץ על שם העיר כדי לקבל מידע נוסף על העיר. זוכר את "חוק שלושת הלחיצות" שרוב מעצבי אינטרנט המקצועיים משתמשים בו. מחקרים הראו כי רוב המשתמשים לא ילחצו על יותר משלושה קישורים כדי להגיע המידע שהם רוצים. לכן, בבניית אתרים כל דף באתר האינטרנט שלך צריך להיות נגיש בטווח של שלושה קליקים. הקפד לשמור על עיצוב דף אינטרנט פשוט אך נאה.

אם אתה מחליט להשתמש באחד, וודא שאתה משתמש ב- Refresh meta Tag על מנת לאפשר למבקר להגיע באופן אוטומטי לדף הבית שלך אחרי כמה שניות ולספק לו כפתור ללחיצה, מסומן ומודגש היטב כך שיוכל יכול לדלג על דף הכניסה וללכת ישירות לדף הבית שלך אחרת אחוז גבוה של המבקרים יהיה במרחק קליק אחד מלעולם לא לחזור. מיקומי האלמנטים: בניית אתרים בתפריטים עליונים – תפריט עליון ממוקם בדרך כלל ישירות מתחת לכותרת הדף גרפי המכיל את הלוגו של האתר. פריטים אלה בתפריט הקישורים יכולים להיות תפריטים נפתחים, או תפריטים מורחבים. כל פריט בתפריט יכול להיות מיוצג על ידי גרפיקה או טקסט פשוט.

בניית אתרים בתפריט ניווט שמאלי - ניווט בצד שמאל מיושם בדרך כלל, כעמודה או כאזור טקסט בחלק העליון השמאלי של דף האינטרנט. כמו התפריט העליון, כל פריט יכול להיות קישור אחד או הרחבה של התפריט. בניית אתרים בתפריט ניווט ימני- ניווט בצד ימין אינו משמש לעתים קרובות, אבל כאשר נעשה בו שימוש, הוא מיושם כעמודה או כטקסט בצד הימני העליון של דף האינטרנט. רוב המעצבים משתמשים בשטח זה עבור פרסומות ולא עבור ניווט באתר. בניית אתרים בתפריט תחתון- ניתן להשתמש בשורות התפריטים התחתונה גם כקישורי טקסט וגם כגרפיקה. שורות תפריט תחתונות נועדו באופן כמעט בלעדי להיות קישורי טקסט.

חשיבות האלמנטים: דף פנימי – בבניית אתר, כל דף באתר צריך להיות במרחק שניים או שלושה קליקים מדף הבית. דף חשוב צריך להיות במרחק לחיצה אחת. סוג האתר צריך לקבוע אילו קישורים מוצגים בצורה בולטת יותר. תיבות התחברות (LOGIN) - תיבות ההתחברות אמורה להיות מוצגת בהבלטה. מיקומים נפוצים הם למעלה משמאל, למעלה מימין או בכותרת הדף. עגלות הקניות – בעיצוב אתרים, אם אתה משתמש בעגלת קניות כדי למכור את המוצרים שלך, עליך להציג באופן בולט כפתור לסל בכל עמוד. המיקום הנפוץ ביותר הוא על הצד הימני העליון ממש מתחת לכותרת או כחלק ממנה.

כפתורי הזמנה – בבניית אתרים, אם אתה משתמש בכפתורים נפרדים להזמנת המוצרים כדאי שהם יהיו גדולים וברורים לעין. כמה שפחות קליקים שייקחו כדי להגיע לדף ההזמנה, כך תקבל יותר הזמנות. פירורי לחם – בעיצוב ובבניית אתר, פירורי לחם הן הקישורים והייצוג גרפי של מיקומך באתר. פירורי לחם ממוקמים בדרך כלל בחלק העליון השמאלי של הדף ממש מתחת לכותרת. כל מילה היא קישור בחזרה לדף הקודם. פירורי לחם יכולים לבוא בצורת: דף הבית-> שיווק-> מוצר א' קישורים חיצוניים – בבניית אתר חשובות הערות השוליים בהן ניתן להשתמש בכל מקום אבל משתמשים בהם לרוב בתוך שטחי הטקסט באתר האינטרנט.

הם עשויים להיות הפניות למידע נוסף הממוקם באתר אחר, המלצה על מוצרים, או כל דבר אחר. פרסומות – עיצוב אתרים ע"י פרסומות- נעשה בדרך כלל גם ע"י גרפיקה או טקסט עם קישור משויך. את המודעות ניתן להציב בכל מקום בדף האינטרנט אך הם משמשות בדרך כלל רק תחת הכותרת, למטה בצד ימין של הדף, תחת אלמנטים של ניווט, בחלקו התחתון של הדף או אפילו בתוך אזורי המבחן של הדף. מחקרים מראים כי מודעות "מעל לקיפול" יעילות יותר. ( "מעל לקיפול" מתייחס לשטח דף האינטרנט שגלוי, ללא צורך בגלילה) פריטים להורדה - אם אתם מציעים פריטים להורדה כגון קבצי אודיו, וידאו או PDF, ודא שאתה אומר למשתמש כמה גדול הקובץ והאם הוא זקוק ליישום על מנת להשתמש בקובץ.

אם המשתמש רוצה את היישום, ספק לו קישור ליישום. לדוגמה, ספק קישור לקורא Acrobat אם אתה מציע קבצי PDF. מפת אתר – בניית אתרים עם מפת אתר היא דרך טובה לפריסת האתר כולו עבור המבקר שלך. מפת אתר הינה רשימה היררכית של כל דף באתר שלך עם קישור לאותו דף. לסיכום, מערכת ניווט טובה יכולה להגדיל את מספר הדפים שנצפו ע"י כל מבקר. היא יכולה להגדיל הרשמות, לקוחות, מכירות, חברים או מה שזה לא יהיה שהאתר שלך נועד לבצע ולהפוך את אתר האינטרנט שלך למצליח יותר 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency 2004-2017 © 077-400-6919 office@rabbi.co.il פייסבוק +Google מפת אתר english