תוכן העניינים
28 במאי 2010 / מאת גיל רבי

פייסבוק מקטינים את רוחב הלשוניות


בהמשך ישיר לפוסט הקודם שפרסמנו ( תמונות נשמרות במטמון לאחר הקטנה ) בו דווח על באג בעמודי פייסבוק ובלשוניות כאשר תמונות הוקטנו באופן אוטמאטי לרוחב 400 פיקסלים ושברו את העיצוב של כמעט כל עמודי פייסבוק הממותגים, השערות רבות של מפתחים ובעלי עמודים על כך שפייסבוק מקטינה את רוחב הלשונית / הטאב בעמוד פייסבוק התברר כנכון אך ללא קשר לתקלה של הקטנת התמונות שטופלה כבר ע"י פייסבוק. ואם זה לא מספיק מרגיז אותכם, גם אפשרות תיבות הפרופיל יוסרו בקרוב. מה יקרה בפועל? ככל הנראה בחודש יולי תכנס לתוקף שינוי משטח העבודה של הלשוניות בעמודי פייסבוק מ 760 פיקסלים כיום ל 520 / 510 פיקסלים, הקטנה משמעותית של רוחב משטח העבודה בעמודי פייסבוק, העמודים יראו אורכיים מאוד וכלל העמודים בפייסבוק יצטרכו לעבור שינוי ועדכון לרוחב ולגדלים החדשים. איך זה ישפיע על יכולות הפרסום של עמודי פייסבוק? הכוח של העמודים יפגע כי שטח קטן יותר מהווה יכולות פחותות יותר מבחינה עיצובית והן מבחינת משיכת העין של המשתמש, עוד לא ברור מה ימלא את השטח הריק שיצטבר בצדדים, אולי ימולא במודעות פרסום נוספות של פייסבוק. למרות כל זאת, חברות ובעלי מקצוע איכותיים ידעו לבצע וליצור עמודי פייסבוק גם ברוחב מצומצם אשר יוכלו לבצע את הפעולה ולהעביר את המסרים הנדרשים. בנוסף, המגמה תשתנה ונוכל לראות יותר עמודי פייסבוק ממותגים אשר יעלו תמונת פתיחה המאפשרת הקלקה "לחץ לכניסה" ומעבר לאפליקציה בה הרוחב נשאר 760 פיקסלים נכון להיום ובכך לדלג על מיזעור השטח של הלשוניות עצמם. האם זה ישפיע על כלל הלשוניות? כמובן שעל כלל הלשוניות של המשתמשים השינוי יתבצע אך עדיין לא ידוע או פורסם דבר כלשהו בנושא הלשוניות המקוריות של פייסבוק שמגיעות עם כל עמוד או פרופיל משתמש ( wall, info, photos ועוד...). אז לשנות את העמוד לגודל הקטן כבר מעכשיו? לא! כמי שמכיר את פייסבוק בשנים האחרונות, למרות שהמפתחים הרבים אינם מרגישים שיש להם השפעה כלשהי על החלטות פייסבוק, ברשת החברתית נותנים כבוד רב למפתחים ותלונות, הודעות ובקשות בפורום המפתחים מגיעים ויכולים לשנות החלטות (כמו בהחלטת שינוי לשונית הפתיחה של עמודי פייסבוק בחודש שעבר), בנוסף לכך, השינויים הדחופים ומהירים שפייסבוק עושה מצביעים על ניסיונות ותהיות של הרשת החברתית הגדולה בעולם. אז מה עושים, לא נוגעים בעמודים ? חברות ומפתחים אשר בעלי עמודים רבים בפיסיבוק, המלצתנו היא כבר מעכשיו להכין גרסאות מוקטנות לרוחב 520 פיקסלים, כמובן לא לעדכן אותם עדיין על העמודים הקיימים אך לייצר את העדכון הזה לשינוי הרוחב. כמו כן, פייסבוק הבטיחה למפתחים שתוציא הודעה רשמית שבועיים לפני שהשינוי יכנס לתוקפו כך שאין טעם לבצע שינויים לרוחב החדש כבר מעכשיו. האם זה הסוף לתיבות פרופיל בפייסבוק ? אם שינויים אלו אינם מספקים אותכם או מרגיזים אותכם מספיק, פייסבוק גם תסיר ככל הנראה את האפשרות לייצירת תוכן וBOX בתוך לשונית הפרופיל (היום ניתן לשלב בבר הצדדי של פייסבוק). ההכרזה של פייסבוק הינה כי משתמשים לא יהיו יכולים לקבל תיבת פרופיל מותאמת אישית על קיר או בכרטיסיה כלשהי, עד היום שימשו תיבות הפרופיל ליצירת כפתורים מעמוד הקיר של פייסבוק וליצירת באנרים, שילוב טקסטים שיווקים והעברת מסרים, ביטול של תיבות הפרופיל פוגע ישירות באפקטיביות של עמודי פייסבוק וביכולות שלהם. מבלי לצאת תיגר מול הנהלת פיסיבוק ומקבלי ההחלטות, גם החלטה זו נראת טיפשית מאוד ל-2 הצדדים, גם לצד המפתחים, המפרסמים ובעלי העמודים והן לפיסיבוק עצמה אשר מפחיתה באופן משמעותי את יכולות העמוד בפייסבוק, מפרסמים יחשבו פעמיים אם לבצע השקעה כלשהי בעמודים ממותגים בפייסבוק ואולי שילוב של השינויים הרבים עלול להקטין את מספר העמודים החדשים הנפתחים יום יום ברשת החברתית. לסיכום, אין סיבה לגיטימית להסרת תיבות הפרופיל, למקם קופסאות קטנות של מידע בוואל וכרטיסיות מידע לא אמור להפריע לאף אחד, אלא אם כן החליטו בפייסבוק להכניס למיקום זה גם מודעות פרסום :). עדכונים נוספים בנושא שינויים המתבצעים בפיסיבוק ומשפיעים על יכולות הפרסום ועל המפתחים יתפרסמו באופן שוטף בבלוג שלנו.♦

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency 2004-2017 © 077-400-6919 office@rabbi.co.il פייסבוק +Google מפת אתר english