תוכן העניינים
02 באוקטובר 2008 / מאת גיל רבי

לאחר הוידיאו, מגיע התור של ה"תלת מימד"


בשנים האחרונות התחזק מעמדו של הוידיאו באתרי האינטרנט השונים בעולם, מאתרי תדמית עסקיים ועד אתרי חדשות המשלבים וידיאו סטרימינג באופן שוטף ומציגים כתבות וידיאו. בין השאר הספיקו לצוץ המון אתרי אינטרנט של "טלוויזיה אינטרנטית" ובו שידורים של תוכניות כמו בכל ערוץ טלויזיה. אז מה באמת עומד מאחורי השינוי הקיצוני שגרם לכל אתר אינטרנט לשלב וידיאו ?

 

האמת היא שוידיאו באינטרנט היה קיים עוד מהשלבים הראשונים של הרשת, אפילו אתר האינטרנט תפוז היה הראשון להכיל פינה באתר בשם "בלוג TV" בה שידרו גולשים שונים וידיאו דרך מצלמת הרשת הבייתית שלהם, מאז הוידיאו תפח רבות, מעולם שבו רק למתקדמים ביותר זכו להשתמש במצלמות רשת/ אינטרנט לעולם בו הצלמות מגיעות יחד עם המחשב, עם הזמן קמו להם אתרי וידיאו גדולים בארץ ובעולם - "יוטיוב" "פליקס" וכדומה, אפילו חברות הכבלים "יס" וחברת "הוט" הבינו את הפוטנציאל והעלו בשיתוף עם אתרים שונים (דוגמת אתר וואלה וחברת YES ) פרקים מלאים של סדרות ותוכניות, דבר אשר גרר מליוני צפיות וגולשים רבים.

 

 

איפה הרווח בוידיאו ? מה הכדאיות? ולמה זה תפס מקום כל כך נכבד ברשת?

אז כמו בכל דבר בחיים, קודם כל עניין הכלכלי, ברוב סרטוני הוידיאו ברשת המשולבים באתרי האינטרנט השונים ישנם פרסומות, ממש כמו בשידורי הטלויזיה, פרסומת אחת התחלת הסרטון ואחת בסיומו של הסרטון. באתרים תדמייתים הומחשו דברים רבים בעזרת שילוב הוידיאו, חברות הציגו את פעילותם, סרטוני תדמית וכדומה. לפי נתונים סטטיסטים אותם מעבירים אתרי החדשות השונים בישראל, מדובר על רווח מוכפל מרווחי הבאנרים באתר עצמו, "כאשר גולש מפעיל סרטון וידיאו באתר כלשהו, הוא מוכרח לראות את הפרסומת, אין לו ברירה, אפקט הסאונד גורם לגולש להיענות ולצפות בפרסומת ומעיר את תשומת ליבו".

 

אז למה זה לא היה קודם ולאן זה מתקדם ?

סיבות רבות גרמו לעיכוב התופעה שנקראת "וידיאו" באתרי האינטרנט, אך עיקר התופעה היתה היעדר טכנולוגיה טובה להצגת סרטונים/ וידיאו באתר אינטרנט. עם השנים התפתחו להם קבצים ופורמטים שונים להצגת וידיאו, אם בזמנו היה צורך להציג קובץ וידיאו בפורמט AVI שמשקלו 30 מגה, היום ניתן להציג את אותו סרטון בדיוק ללא הבדלי איכות בקובץ בפורמט FLV ששוקל בסביבות 4 מגה.

פורמט FLV הינו פורמט שפותח ע"י חברת "מקרומדיה" שפתיחה לנו את ה"פלאש" באינטרנט,  בין השאר הספיקה החברה להימכר לענקית התוכנה ADOBE המפתחת של תוכנת "פוטושופ" הידועה. בתקופה האחרונה אנו שומעים על פורמטים רבים שיוצאים לעולם להצגת וידיאו, גם חברת מיקרוסופט נכנסה לתמונה כשמוציאה פורמט משלה להצגת וידיאו ברשת. לסיכום, ובמשפט אחד. עולם הוידיאו משולב באופן מסיבי ביותר ברשת האינטרנט, חברות וידיאו וסטרימינג רבות צצו להם פתאום ושוק ההיצע והמוצע גדלו.

 

לאן אנחנו הולכים?

בימים האחרונים דווח ע"י ענקיות התוכנה השונות בעולם על התקדמות בנושא "תלת מימד" באינטרנט, אנו רואים יותר ויותר אתרי אינטרנט המשולבים בפלאש תלת מימד / וידיאו תלת מימד. אתרים אלו כבדים מאוד, אך מרשימים במיוחד. העתיד כבר הולך לפנינו ואין אנו הספקנו להנות לנו מעולם הוידיאו האינטרנטי צצים עכישו נושאים חדשים ומכתירים את היעד הבא שהולך להשתלט לנו על הWEB ועל המסך, אתרי אינטרנט בתלת מימד. ההתקדמות תחל מאתרי אינטרנט בתלת מימד ועד דפדפני אינטרנט שיציגו תוכן באופן תלת מימדי, דבר אשר קיים כבר בתוספים רבים לדפדפן הפיירפוקס ודפדפן של חברת גוגל CHORME 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency 2004-2017 © 077-400-6919 office@rabbi.co.il פייסבוק +Google מפת אתר english