תוכן העניינים
20 ביולי 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

כלי הסטטיסטיקה של פייסבוק


פייסבוק שחררה לפני כחודש בגרסת בטא את כלי הסטטיסטיקה החדש שאמור להצטרף ולהחליף את הכלים הקיימים הקיימים לכל מנהל עמוד פייסבוק, קבוצה, אפליקציה וכדומה. עיקר השינוי המהותי שהנהלת פייסבוק ביצעה הוא כלי סטטיסטיקה מפורט וביטול התלות בכלי האנליטיקס של גוגל, אם זה לא מספיק, פייסבוק גם מאפשרת יצירת סטטיסטיקה לעמודים שאינם בפייסבוק כלומר לכל דף אינטרנט ברשת ניתן לייצר סטטיסטיקה דרך הכלי של פייסבוק. אז נכון שיש כלים רבים וטובים לסטטיסטיקה מפורטת על הרגלי גלישה לאתרי אינטרנט אבל החידוש הזה של פייסבוק הוא עוד פרק בתחרות בין גוגל לפייסבוק וכניסתה המסודרת והרחבה יותר לנישה בה גוגל שולטת עם כלי google analystic הנפוץ ביותר. אז מה חדש בסטטיסטיקה ובכלי החדש של פייסבוק? אם נבחן את ההיבט של עמודי פייסבוק ואפליקציות, משרדי פרסום, בעלי מותג ועמודי פייסבוק התלוננו והתקשו לא מעט לייצר דוחות מפורטים המאפשרים בחינת יעילות של עמוד הפייסבוק או אפליקציית פייסבוק כלשהי. הכלים הסטנדרטים של פייסבוק שהיו עד היום אילצו את המפתחים להשתמש עדיין בכלי הסטטיסטיקה של גוגל תוך הכנסת קודים שונים על מנת לאפשר לגוגל אנליטיקס לקבל נתונים מעמודי פייסבוק. ככל הנראה, הנהלת פייסבוק החליטה שגם על הנישה הזאת, אין כל צורך להעזר בשירותים של המתחרה שלה גוגל ופיתחה כלי סטטיסטיקה מתקדם גם הוא. פייסבוק מגדירה את עמוד הסטטיסטיקה כ- לוח מכוונים המאפשר ניתוח צרכים של הגולשים עצמם, בעזרת הכלים החדשים ניתן לפלח כמעט כל נתון: צפיות בלשוניות, כמות צפיות שונות, מאיפה צפו?, סוגי דפדפנים, פילוח גילאים, מין, כמה נכנסו מסלולרי? התווספו לעמוד / הסירו את עצמם ועוד נתונים רבים ומפורטים. הכלי אף מאפשר צפייה בזמן השארות הגולש בתוך העמוד פייסבוק, צפייה באיזה לשוניות צפה הגולש ואיזה לשונית היא האפקטיבית ביותר והמוצלחת ביותר בעמוד הפייסבוק. כמו כן, ניתן לפלח כמות תגובות, נתונים מצטברים של מידע אישי מהמשתמשים, כמות LIKE , כמות הודעות, כמות תגובות וכל מידע שיאפשר מושג טוב יותר על הגולשים בעמוד והתנהגותם. אם כל אלו לא מספיקים עבורכם, פייסבוק החליטו גם לייצר גרסת הדפסה המאפשרת להדפיס דוחות בצורה פשוטה ואיכותית, לשמור גרפים על פי דוחות ספציפים על גבי המחשב ולייצא לקבצי אופיס שונים. לסיכום, בעזרת הכלים החדשים ולוח המכוונים של פייסבוק, ללא ספק ניתנת הסקירה המלאה לבחינת יעילות השיווק בעמודי פייסבוק, אפליקציות וכדומה, ניתן לברור על פי פרמטרים רבים ולראות את קצב ההתפתחות של העמוד או לחילופין את הירידה באינטרקציה של הגולשים בעמוד. [caption id="attachment_1069" align="alignnone" width="518" caption="צילום מסך מתוך הכלי החדש של פייסבוק"]צילום מסך מתוך הכלי החדש של פייסבוק[/caption] איך זה משפיע על אתרי האינטרנט מחוץ לפייסבוק? למרות לוח המכוונים המרשים והחדש, מה שהפתיע אותנו יותר הוא האפשרות לחבר אתרי אינטרנט או כל עמוד אינטרנט לסטטיסטיקה של פייסבוק, כלומר ע"י הכנסת קוד META לקוד האתר ניתן לחבר כל אתר אינטרנט או כל עמוד אינטרנט באשר הוא לכלי החדש של פייסבוק. אז מה נוכל להרוויח מזה והאם אין צורך כבר באנליטיקס של גוגל ? ממש לא, האנליטיקס של גוגל נותן לנו תוכן סטטיסטי המותאם למנוע החיפוש של גוגל, מאפשר לנו צפייה במונחי החיפוש הרלוונטים שדרכם הגיעו לאתר האינטרנט ועוד נתונים רבים שאינם נמצאים בכלי של פייסבוק, לעומת זאת הכלי של פייסבוק נותן לנו גם הוא נתונים שאינם נמצאים בכלי של גוגל: לא הייתם רוצים לדעת כמה מגולשי האתר שלכם משתמשים בפייסבוק? כמה מהם גברים או נשים? מה הגילאים שלהם ? חיבור כלי הסטטיסטיקה של פייסבוק לאתרי אינטרנט הוא מצרך נדרש, למרות כל היתרונות השונים אנחנו בשל גרסתו החדשה אנחנו עדיין סקפטים לגבי יכולות השימוש שלו. כן, עוד משהו אחרון, אם החלטתם להוסיף את הכלי לאתר האינטרנט שלכם, תדעו שהוא מאט משמעותית את טעינת האתר לפחות נכון לרגע פרסום פוסט זה. [caption id="attachment_1070" align="alignnone" width="501" caption="פילוח גילאים, שפות, ארצות של אתר אינטרנט מחוץ לפייסבוק"]פילוח גילאים, שפות, ארצות של אתר אינטרנט מחוץ לפייסבוק[/caption] 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©