בתקופה האחרונה בוצעו שינויים רבים ברשת החברתית פייסבוק, שינויים אלו השפיעו בעיקר על מפתחי האפליקציות אך בפוסט זה אסקור את השינוי מזווית של מעצב אינטראקטיב ואפליקציות פייסבוק, שינוי שהוא לא פחות חשוב...
רשת הקישים "קישריה" לה פיתחתנו בשנה שעברה אפליקציית הזמנות באופן ישיר מהפייסבוק, אותה אפליקציה מדוברת אשר בנויה בטכנולוגיית VOIP ומקשרת בין הגולש בפייסבוק לסניף (לקריאה מעמיקה אודות האפליקציה - "
VOIP שירותי טלפוניה, אפליקציות פייסבוק ומה שבניהם") וזכתה לסיקור אהוד. כעת יחד עם השינויים בפייסבוק והשינויים הארגוניים ברשת "קישריה" ביצענו שדרוג לאפליקציה אשר כלל בתוכו אלמנטים שונים, בפוסט זה אסקור את נושא עיצוב האפליקציה.
כידוע, עד כה, רוחב
אפליקציות פייסבוק הממוקמת תחת APPS (משמע לא בתוך עמוד עסקי בפייסבוק) מוגבלת ע"י פייסבוק ל-760 פיקסלים, רוחב זה הוא בעצם משטח העבודה של כל מעצב אינטראקטיב אשר ניגש לעיצוב אפליקצייה בפייסבוק, כעת פייסבוק הוסיפה למפתחים אפשרות נוספת הנקראת Fluid - אופציה זו מאפשרת להרחיב את גודל היישומים והאפליקציות על פי ביסוס של רזולוציית המסך של המשתמש ויתרה מכך לאפשר חווית משתמש והעברת מסרים בצורה איכותית יותר, מעבר לכך שכעת נוסף שטח נוסף לאפליקציות, עיקר המהות הינו הצגת התוכן על כל המסך באופן חכם המצריך גם עיצוב מותאם אשר ידע להתרחב ולהצטמטם בהתאם לרזולוציית המסך של הגולש בלי לאבד תוכן ואף פיתוח חכם אשר ידע להשתמש בעיצוב ולהתאים אותו בצורה איכותית ביותר לרזולוציית המסך של הגולש.
"
זה לא באמת מסך מלא" - בפועל Fluid מאפשרת למשטח העבודה של האפליקציה להתפרס לכל רוחב וגובה המסך אך מותנת בכמה אלמנטים שיופיעו תמיד מעל האפליקציה - חלונית הטיקר והצ'ט החדשה שתיושר לאחד מהצדדים של המסך על פי שפת הגלישה
בפייסבוק והחלק העליון עם לוגו פייסבוק, שורת החיפוש והתפריט הקבוע.
אז מה אפשר לעשות עם זה?
המון! :) אם זה שימוש באפליקציות פלאש אשר יתרחבו על כל המסך, ניגון סרטוני וידיאו בפורמט HD, חוויה מלאה המדמה אתר אינטרנט חיצוני אשר ממוקם בתוך פייסבוק עם מינימום אלמנטים הקשורים לפייסבוק ועוד ועוד ...
הנה דוגמא קלה מתוך השדרוג שביצענו לאפליקציית ההזמנות של "קישריה" כאשר האפליקציה יודעת להתרחב לכל רוחב המסך ולהתאים את הצגת התכנים בהתאם לרזולוציית המשתמש:
לכניסה לאפליקציית הפייסבוק של קישריה
לחץ כאן
למי מומלץ להשתמש בשיטה זו?!
תוספת הFluid של פייסבוק מצריכה הן מהמעצב והן מצד הפיתוח יכולות רבות יותר, קוד הבנוי בצורה חכמה ועיצוב אשר מעביר את המסרים בצורה איכותית ומרשימה ואף יודע להתרחב ולהצטמצם בלי לפגוע באיכות חווית המשתמש או באיבוד תכנים, לכן המלצתי האישית היא שאם אין את היכולות, הזמן הדרוש או התקצוב המתאים לבניית אפליקציית בתצורת זו עדיף להשתמש באופציה הסטנדרטית של רוחב קבוע 760 פיקסלים ולא לייצר אפליקציית פייסבוק עם רוחב משתנה שתראה רע, תפגע בחווית המשתמש וכו'.נכון לרגע זה, כל אפליקציה חדשה בפייסבוק מקבלת את הערך הבסיסי של אפליקצייה עם משטח עבודה קבוע, ניתן להגדיר רוחב קבוע אשר בעצם מהווה כברירית המחדל לכל אפליקציית פייסבוק.
לסיכום, עם רעיונות, קרייאטיב ויכולות של עיצוב ופיתוח ניתן ליישם עולם ומלואו עבור הגולשים והמשתמשים באפליקציות פייסבוק והנה עוד כמה דוגמאות מהעולם לאפליקציות מעולם המשחקים בפייסבוק הפועלות בתצורה זו:
גיל רבי , מייסד רבי אינטראקטיב.♦