קידום אתרים אורגני הוא תחום המסוקר היטב בשנה האחרונה וניתן למצוא כתבות רבות על שיטות שונות וכיצד להתחיל לקדם וכן הלאה. בכתבה הבאה אני רוצה להתייחס לנושא יותר גלובלי ופחות לפרטים הקטנים של כיצד לבצע, באיזה כמויות ומה הכי חכם.
קידום אורגני כידוע הוא תהליך שמטרתו להגדיל את ציון הרלוונטיות של האתר על מנת לקדם אותו בתוצאות החיפוש עד לעמוד הראשון ומישם אל המקום הראשון. כאשר אנחנו מדברים על "תהליך" שמטרתו להגדיל את ציון הרלוונטיות אנחנו אומרים בשלוש מילים עשרות כלים , עשרות שיטות עבודה ומאות שעות של עבודה להשגת התהליך המדובר. הגדלת ציון הרלוונטיות מתבצעת במספר שיטות שונות החל מכתיבת מאמרים , הוצאת קישורים, אופטימזציה נכונה של האתר , מבנה קישורים פנימיים של האתר , שיווק נכון ברשתות חברתיות ועוד.
כאשר מתחילים תהליך מהסוג הזה חשוב מאוד להשים לב לנושא הגיוון , לדוגמא המונח "שמלות כלה" כאשר אנחנו מדברים על מונח כל כך תחרותי יש התייחסות רבה לגיוון של תהליך הגדלת ציון הרלוונטיות גם מצד הפעולות שאנחנו מבצעים וגם מצד המונחים שאותם אנחנו מקדמים , כאשר אנחנו מקדמים אתר במונח "שמלות כלה" חשוב מאוד שלא נפעל בתבנית קבועה של "הוצאת קישורים מבלוגים" ונתרכז בהוצאת קישורים מבלוגים בצורות שונות ובמיקומים שונים , אני לא אומר שקישורים מבלוגים לא טובים ממש לא אבל בלי גיוון יכול ליגרם נזק לאתר ולכן נושא הגיוון הוא חשוב במידה ומחליטים להוציא קישורים מבלוגים לבצע זאת במידתיות ובצורה הגיונית לדוגמא הוצאת 4 קישורים של "כנסו לאתר" הוצאת שלושה קישורים של "שמלות כלה" ועוד שלושה של "שמלות כלה בתל אביב" כאשר יצירת מבנה הגיוון הזה מוכיח לגוגל שיש סיכוי שהפעולות לא בוצעו ע"י מקדם כמו כן נושא הגיוון לא מתבצע רק בכיצד להוציא את הקישור ובאיזה מונחים הגיוון מתבצע גם בשיטת הוצאת הקישור , הוצאת קישור ממגוון של מקומות כגון : פורום, אתרי WIKI, web 2, plig, ספרי מבקרים ודוגמאות רבות נוספות , הגיוון של הוצאת קישורים ממקורות שונים בעצם יעניק לכם את היתרון "ליפגע" כמה שפחות בעדכון פנדה או עדכון כזה או אחר שיבוא בעתיד מהסיבה הברורה שלא שמנו את כל "הביצים" במקום אחד ובכך גם יצרנו גיוון של קישורים וגם חילקנו את הכוח של האתר שלנו למספר גורמים כדי לימנע מהמצב שגוגל יחליטו להוריד את ערך הקישור של "תגובה מפוסט בבלוג" ל 5 נקודות במקום 10 ויש לנו מאה תגובות אז הציון ירד ל 500 במקום 1000, אבל במקרה הזה גוגל יהיה חלב להעלות גם ניקוד לגורם אחר לדוגמא קישורים מאתרי WIKI ובמידה וביצענו חלוקה נכונה אנחנו נשאר כמעט באותו מקום וכמעט ולא נרגיש את השינוי .
מכאן מתבצעת בנייה נכונה של ציון רלוונטיות של אתר וגדילה של אתר אינטרנט בצורה בריאה ונכונה , כמו כן חשוב לציין שיש עוד המון מרכיבים שצריך לקחת בחשבון ולכן עליכם להתייעץ לרוב עם מומחה לפני ביצוע תהליך מהסוג הזה אבל שמירה על גיוון נכון לרוב תעזור לאתר שלכם.
נכתב ע"י מקדם אתרים מומחה מצוות רבי אינטראקטיב ♦