האמת, הפוסט הזה כאן בשביל לפרגן(חבל שאנחנו לא יודעים למי?), קמפיין הפרסום של חברת התכשיטים שירי אודיז הוא קמפיין פרסום מוצלח שניתן ללמוד ממנו הרבה, שואלים למה? אז לפני הכל, הקמפיין ממוקד מאוד, אומנם קשה להגיע בצורה הזאת לכמות גדולה של אנשים בפעם אחת אך לאנשים שכן מגיעים, מצליחים להעביר את המסרים באופן ברור.
אז מה עשו בקמפיין של שירי אודיז?
אני מאמין שעוד לא ראינו את כל הקמפיין והוא עולה בחלקים באתרים שונים ברשת, אבל ממה שראינו עד עכשיו, ניתן לראות פנייה לאוכלוסייה ממוקדת לפי תחום העניין שלה: באתר הספורט ONE עלו בבאנרים הקוראים לגולשים ללחוץ ולשחק ב"משחק היהלומים", כאשר לחיצה מביאה לעמוד הנחיתה בו אכן ישנו משחק טרוויה על שאלות ספורט המתאימות לקהל היעד שנמצא באתר, אם נחזור לבאנרים, כלל חשוב מאוד בפרסום ברשת ובבאנרים בפרט, אם נרצה לזכות לכמות הקלקות גדולה נצטרך לתת משהו לגולשים, במיוחד לגולשים ישראלים האוהבים מבצעים, מתנות וכדומה... כך מציעה שירי אודיז בקמפיין מתנה לכל אחד שיששתף במשחק.
עמוד הנחיתה עצמו מכיל את לוגו החברה, תמונת הדוגמנית אור גרוסמן שמובילה את הקמפיין ותפריט המכיל תקנון המשחק, שלח לחבר ועוד...
כך מרוויחה שירי אודיז בקמפיין הקלקות רבות על הבאנרים, כניסה לעמוד הנחיתה של הקמפיין, הגולשים רואים ויזואלית את לוגו החברה במהלך כל המשחק ונחשפים למסריה של שירי אודיז, בנוסף לכל אלו צוברת שירי אודיז בסיס נתונים רחב של הגולשים אשר שיחקו במשחק ואני מעריך שאם נעיין בצורה מלאה בתקנון נוכל לראות שם איזה סעיף המאפשר לדוור את הגולשים ששיחקו במשחק וכך בסיס הנתונים הופך לבסיס נתונים חוקי לדיוור.
עניין המשחקים איננו חדש בעולם הפרסום ברשת האינטרנט, ראינו עוד בתחילתו של הפרסום באינטרנט שילוב של משחקים שונים בקמפיינים פרסומיים, אך החוכמה לדעת לבצע זאת בצורה בצורה החכמה ביותר וכך עשו בקמפיין התכשיטים של שירי אודיז, נשאר לנו רק לתת מחמאות לצוות שעסק בקמפיין האינטרנטי, משום מה אין תוית על משרד פרסום כלשהו או חברת אינטראקטיב שביצעה את הפרוייקט הזה.
* הכותב הינו ממחלקת האינטראקטיב של הסטודיו ומציג את דעתו בלבד. ♦