עם עלייתה של רשת האינטרנט תחום בניית האתרים היה דל, רק מעטים זכו לדעת ולהתעסק בבניית אתרים באינטרנט, עיקר הטכנולוגיה הייתה פשוטה מאוד, אתרים סטטים בקוד HTML ושילוב תמונות ואז הגיעה חברת מקרומדיה ועשתה שינוי בהכנסת טכנולוגיית הפלאש. בשלב זה, בניית אתרים מבוססי פלאשי היו נחלת הכלל, חברת מקרומדיה אשר פיתחהאת טכנולוגיית הפלאש איפשרה למעצבי האתרים ולמפתחי פלאש ליצור אתרי אינטרנט יפים ומגוונים.
עם ריבוי אתרי האינטרנט וההתקדמות הטכנולוגית באינטרנט יחד עם כניסתה של גוגל ומנוע החיפוש המתקדם, טכנולוגית הפלאש נעצרה וחזרה כמה צעדים אחורה במיוחד בשל הבעיה העיקרית שלה שאינה ידידותית למנועי החיפוש עליה נרחיב בהמשך. עד היום, בעזרת ACTIONSCRIPTS של פלאש המאפשרת שלל עצום של אפשרויות - מתכנתים ומעצבי פלאש יוצרים אתרי אינטרנט אינטראקטיבים ומעניינים החל מטפסי משוב תוססים תוך שילוב אלמנטים חזותיים מרשימים, ללא ספק פלאש מאפשרת רמה גבוהה של אינטראקטיביות.
בנוסף לכל אלו, עם פלאש, אין דאגה לנושא התאמת הדפדפנים, צליבות תאימות לדפדפנים השונים, ללא דאגה על איך הדפדפן מציג קוד מסוים, תמיד הפלאש יופע אותו דבר בכל דפדפן. בעזרת טכנולוגיית הפלאש ניתן לעשות שימוש בתכונות ANIMATING ולהעביר מסר באופן הרבה יותר יעיל ואפקטיבי תוך שמירה על משקלים נמוכים עבור אנימציה לעומת וידיאו בשל התבססות פלאש על וקטור.
תהליך השינוי מבניית אתרי אינטרנט מבוססי פלאש לבניית אתרים משולבי פלאש: למרות כל יתרונות הפלאש והצלחת הטכנולוגיה נתקלה הטכנולוגיה במכשולים רבים, כמובן יחד עם כל זאת פותחו להם שפות תכנות ואפשרויות אינטרנט נוספות והסטנדרטים באינטרנט השתנו עם הפיתוחים השונים.
את הביס הראשון בפלאש דווקא נגסה חברת גוגל שהקימה ובנתה רובוט חיפוש מתקדם אשר עוקב ומאנדקס אתרי אינטרנט, עם התפתחות המנוע וריבוי האתרים נוצרה תחרות לגבי מיקומים ותוצאות החיפוש במונחים השונים- כולם רוצים להיות ראשונים במונחי החיפוש הקשורים לנושא האתר, יחד עם זאת המנוע שנבנה אינו מסוגל ויכול לקרוא תוכן פלאשי רגיל, דבר אשר יוצר בעיה ענקית למקרומדיה ולטכנולוגיה עצמה. אם לא די בזאת, התפתחו להם שפות תכנות נוספות אשר בעזרתן היה ניתן לבנות אתרי אינטרנט מתוכחמים יותר, מהירים יותר לטעינה, ידידותיים למנועי החיפוש ואף מותאמים לכל הדפדפנים.
אז מה קורה היום? האם משתמשים בפלאש בכלל? קודם כל כן, פלאש היא טכנולוגיה מתקדמת שרק משתפרת ומפתיעה, מקרומדיה נרכשה ע"י חברת ADOBE וממשיכה לשפר את רמת היכולות של הטכנולוגיה. למרות כל זאת, אתרי אינטרנט מבוססי פלאש בלבד לא נראה בדרך כלל אלא אם כן אין עניין בקידום ובאינדוקס האתר בצורה טובה במנועי החיפוש, כמובן שכל אתר אינטרנט נבחן לגופו - מי הוא קהל היעד? מה המטרה של האתר? ואיך מגיעים גולשים? כיום רוב אתרי האינטרנט משולבי פלאש משמע תוכן האתר,קוד האתר והשלד בנוי בHTML בבסיסו, בשילוב של שפת תכנות PHP או לחילופין ASP ו ASP.NET, כאשר בנוסף לאלו משולבים באתר האינטרנט אלמנטים בודדים של פלאש, בדרך כלל אלמנטים אלו משולבי תמונות ומשפטי מחץ כלשהם להעברת מסר האתר והפיכת הגולש ללקוח. לסיכום, צריך לדעת איך להשתמש בפלאש ואיך לנצל את הטכנולוגיה בצורה המיטבית ביותר תוך בניית אתר אינטרנט תקני, ידידותי למנועי החיפוש אשר יוכלו לאנדקס ולקרוא אותו בשלמות ♦