מי שביצע חיפוש במנוע החיפוש גוגל בגרסה העברית (google.co.il) בימים האחרונים ודאי הופתע לגלות תוצאות חיפוש שונות אשר מציגות סדר שונה של אתרי האינטרנט בחיפוש, מבין העוסקים בתחום קידום האתרים ובעלי אתרי אינטרנט הופתעו לגלות את אתרם במיקומים שונים ובתזוזות דרסטיות במיקומים, התשובה לפניכם.
מנוע החיפוש גוגל התחיל להציג תוצאות חיפוש אישיות לכל גולש גם אם אינך מחובר לחשבון גוגל, כלומר אם גלשת 3 פעמים לאותו אתר אינטרנט שהגעת עליו מחיפוש בגוגל, בחיפוש הבא גוגל יעביר את האתר הזה למיקום גבוהה יותר בחיפוש ויתן לו יותר משמעות.
איך זה עובד?
בדיוק כמו הדפדפן ששומר היסטורית גלישה גם מנוע החיפוש והרובוט גל גוגל אוסף מידע והיסטוריה אודות הגלישה שלך ע"י שמירה של עוגיות (
Cookie) - פיסת מידע הנשלחת מה
שרת ל
דפדפן, ומוחזרת ללא שינוי עם כל גישה לשרת. העוגיות משמשות לאימות, למעקב ולאגירת מידע על אודות המשתמש, כגון שמירת העדפות המשתמש. קרא עוד על עוגיות ב
ויקיפדיה.
מה המטרה?
לחסוך לגולשים לבצע חיפוש חוזר ולמצוא את התוכן הרצוי בצורה מהירה יותר, ע"י שימור בהסיטורית גלישה תוכל לבצע חיפוש חוזר ולמצוא את אותו אתר שנכנסת אליו אתמול בעזרת חיפוש של אותו מונח חיפוש.
אצלי זה לא עובד, מה עושים? / איך מבטלים את זה?
תכונה זו איננה מופעלת רק לבעלי חשבונות גוגל אלא לכל גולשי מנוע החיפוש, אם אתה מעוניין לבטל את תכונה זו ניתן להכנס לכתובת:
http://www.google.co.il/history/optout?hl=iw ולבטל את התכונה, כמו כן למי שתוכנה זו איננה עובדת ניתן להפעיל את התכונה מאותו עמוד.
מה גוגל מספרים לנו על הסיטוריית אינטרנט?
חברת גוגל מפרסמת בעמוד אודות של תכונה זו את הטקסט הבא:
זוכר שצפית באינטרנט באתר מצוין, ועכשיו אינך מצליח למצוא אותו? מעתה זה אפשרי. עם היסטוריית אינטרנט תוכל להציג ולחפש בכל הטקסט של הדפים שבהם ביקרת, כולל חיפושי Google, דפי אינטרנט, תמונות, קטעי וידאו וידיעות חדשותיות. תוכל גם לנהל את פעילותך באינטרנט ולהסיר פריטים מהיסטוריית האינטרנט שלך בכל עת.
לכניסה לעמוד בגוגל לחץ כאן
איך זה משפיע על תחום קידום האתרים ובעלי אתרי האינטרנט?
האמת, ישנם ספיקולקציות רבות על כך שגוגל אוסף מידע קיום מגולשים אנונימים, כלומר גולשים אשר לא מחוברים לחשבון גוגל ולוקח מהם אינדיקציה לגבי הקלקות על תוצאות חיפוש אשר משפיעות על דירוג האתרים וסדר התוצאות. למרות זאת, תכונה זו אינה משפיעה באופן ישיר על תחום הקידום עקב כך שתוצאות חיפוש ישתנו וישנו את הסדר שלהם רק אם ביצעת כבר חיפוש במנוע כלומר בחיפוש הראשוני תקבל תוצאות רגילות כמו לפני שימוש בתכונה הזו.
♦