BACK באתר אינטרנט">

תוכן העניינים
20 בפברואר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

לחצן BACK באתר אינטרנט


כולנו מכירים טוב מאוד את הלחצן BACK בדפדפנים השונים, בלי שנשים לב הפך הכפתור הזה למשמעותי ביותר בחווית הגלישה שלנו באינטרנט, למרות זאת, חברות בניית אתרים רבות מתעלמות לחלוטין מהצורך  בכפתורי חזרה הן לעמוד הראשי והן לכל עמוד פנימי שאליו נכנס הגולש באתר האינטרנט. רוב הגולשים המגיעים לאתר אינטרנט כלשהו ולא מצאו בו את התוכן לו חיפשו יעזבו במהרה והדרך המהירה ביותר היא לחצן BACK המובנה בדפדפן, למעשה רוב הגולשים אפילו לא שמים לה שהם עושים את זה, העכבר פשוט מרחף מעל הבר ומבצע חזרה לעמוד הקודם בו היו. מעצבי אינטרנט רבים וחברות בניית אתרים ניסו להשפיע על אותם גולשים המבצעים לצאת ולחזור לעמוד הקודם בו היו, כמובן ללא הצלחה, הרי לא ניתן להשאיר גולש בכוח באתר אינטרנט כלשהו. הניסיון של השארת הגולש באתר אינטרנט למרות אי רצונו להיות שם בעזרת ניסיונות שונים מרחיקי לכת הופכים את האתר למעצבן מאוד עבור גולשי האינטרנט, אתרים רבים פותחים את חלון האתר ללא פקדים הרגילים של הדפדפן, זאת בדיוק הפעולה ההפוכה מאתר שמיש, הגולש אינו טיפש וברגע שיבין שהגיע לאתר שקשה לצאת ממנו, הוא באותו רגע ינסה לבצע סגירה של החלון ואפילו לא ינסה לדפדף באתר. המלצות לביצוע אתר אינטרנט שמיש יותר לגולשים גם הם הגיעו בטעות ולא מצאו את התוכן הנדרש להם: קודם כל חשוב להפוך פריטים באזור העלון ללחיצים, משמע לוגו לחיץ המחזיר לעמוד הבית של האתר, הצבת המותג שלך בחלקו העליון, כלומר גולש שאינו מצא את התוכן הנדרש ועת עם העכבר לבצע הקלקה על כפתור חזרה יעבור בדרך דרך הלוגו, תפריט האתר והמותג שלך ואולי בדרך יעבור דרך עוד עמוד ששם ימצא את התוכן אותו חיפש. בנוסף, יש לבצע שימוש בלוגים כדי לעקוב ולגלות מהיכן הגולש הגיע, אם אתה יודע מהיכן הגולש הגיע ולאן הוא הולך תוכל תמיד לבצע אופטימיזציה נכונה לאותם גולשים המגיעים בצורות שונות לאתר האינטרנט 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©