סינגל הוא דיסק המכיל שיר בודד או מספר שירים בלבד המיועד לשדרי רדיו, בעבר הסינגל נקרא כדיסק שדרים. ברמה העקרונית נועד הסינגל לקידום מכירות של אלבום שירים מלא שאמור לצאת לאחר יציאת הסינגל, הסינגל המכיל שיר אחד בדרך כלל המוצלח ביותר, את דיסק הסינגל המגיע בעטיפת סינגל מיוחדת מעבירים לשדרי הרדיו להשמעה. כיום בשל ההתפתחות הטכנולוגית, הורדות השירים באינטרנט ושינוי מגמת המוזיקה בסלולר יותר ויותר אומנים, זמרים, אמרגנים וסוכנים מוותרים כלל על הוצאת אלבום ומוציאים רק סינגלים, הדעה שרווחת מאחורי השיטה הזאת היא בשל העובדה שאלבומים ודיסקים מקוריים בחנויות התקליטים כבר לא נרכשים, הפקת דיסק/ אלבום יקרה מאוד ולא רווחית כלכלית.
בעידן בו הסינגלים תופסים את מקומם של אלבומי המוזיקה המלאים עיצוב סינגל הפך לנושא חשוב מאוד לאמן, בעבר הסינגלים ודיסק השדרים היה מגיע ללא עטיפת דיסק ובמארז פשוט, גם לייבל הדיסק עצמו היה ריק לחלוטין. יחד עם ההתפתחות הטכנולוגית בחברות התקליטים השונות שינו מגמה והסינגל הפך למייצג ולחלון הראווה של הזמר והאמן, החלו להשקיע בעיצוב עטיפת הסינגל, במארזים של הסינגל ואפילו החלו לצרף חוברות לסינגל בדיוק כמו בחוברות לאלבומים עצמם.
היום כאשר רוב תעשיית המוזיקה נאחזת בהורדות הסלולר לכל סינגל נדרש עיצוב גרפי והפקה משלו, בדרך כלל עטיפת הסינגל מגיעה עם תמונת האמן בחלק הקדמי של עטיפת הסינגל אך ניתן לראות גם סינגלים המגיעים בעיצוב ללא תמונות האמן, בדרך כלל ניתן לבצע זאת באמנים וזמרים מפורסמים שכבר אין צורך בתמונתם לצורכי קידום.
עיצוב סינגל - אז איך מחליטים איזה עיצוב ?
קודם כל תלוי באמן, סוג האמן ואיך אנו רוצים למתג אותו, לאיזה סגנון מוזיקה משתייך הזמר ? לאחר מכן אנו נאזין לסינגל כמה פעמים ונצטרך לתת קשר ישיר לשם השיר, שם הסינגל, למרות זאת ניתן לראות סינגלים רבים המעוצבים ללא קשר ישיר לשם השיר או למילות השיר כלל.
לאחר החלטות אלו בנושאי המיתוג, אנו נתכנן הפקת צילום מיוחדת לאמן לפי הקונספט הגרפי שנקבע, נבצע סקירה של חומרי הצילום ונבחר את התמונה המתאימה והמוצלחת ביותר לעטיפת הסינגל, בדרך כלל רצוי להדריך את הצלם על מנת שיגיע לתוצאות אליהם אנו רוצים להגיע, רצוי לצלם תמונות רוחביות על מנת ליצור רצף בין החלק הקדמי של עטיפת הסינגל לחלק האחורי.
עטיפת הסינגל אמורה להכיל בחלק הקדמי שלה את תמונת האמן כמו שציון קודם, את שם השיר – שם הסינגל, זמן הסינגל – משך זמן השיר. בחלקו האחורי של הסינגל יופיעו מילות השיר, קרדיטים ותודות לצוות ההפקה והנגנים וכל מידע אותו אנו צריכים להוסיף בפירוט הקשור לסינגל.
בנוסף לעטיפת הסינגל, יש צורך בעיצוב לייבל הדיסק עצמו, בדרך כלל הלייבל נראה בדיוק כמו החלק הקדמי של עטיפת הסינגל, חשוב לבדוק תמיד את חור עיגול הדיסק – האם עולה על העיצוב? אם כן באיזה חלק בדיוק: סינגלים רבים מודפסים כאשר חור הדיסק האמצעי חותך את תמונות האמן לכן יש צורך תמידי לבדוק מראש ולהתאים את עיצוב הלייבל לחור הדיסק האמצעי. נושא נוסף השונה מלייבל של דיסק המופק לאלבומים, בשל הכמות הקטנה של ייצור הסינגלים, הרי סינגל הינה דיסק המיועד בעיקר לשדרים ולתחנות הרדיו לכן אין צורך בייצור כמותי רב גם סוג ההדפסה הוא שונה, בייצור של דיסקים רבים הלייבל מודפס בדפוס אופסט לעומת ייצור סינגלים בכמות קטנה בדפוס דיגיטלי, כמו כן גם עטיפות הסינגל מודפסות כיום בדפוס דיגיטלי בדרך כלל.
לייבל הדיסק עצמו ועטיפת הסינגל נכנסים לתוך מארז הסינגל, המארז שקוף, בדרך כלל דק מאוד לעומת מארז אלבומים מלאים הנמכרים לצרכנים בחנויות התקליטים.
תחת מחלקת הדפוס והמיתוג של סטודיו רבי תוכלו לקבל שירותיים מקצועיים וייעוץ לגבי הפקות סינגלים, עיצוב סינגל וקונספט גרפי, עיצוב עטיפת סינגל, עיצוב גרפי, עיצוב דיסקים, עיצוב לייבל דיסק, עיצוב לייבל סינגל, עיצוב סינגלים, צילום אומנים לחלק הקדמי של עטיפת הסינגל, הדפסות סינגלים ומארזים לסינגלים.
בין הסינגלים והאלבומים שהופקו ועוצבו ע"י סטודיו רבי ניתן למצוא את האמנים: פבלו רוזנברג, מורן קריתי, סיוון גוריאלשוילי, אושרי אלמוריש, להקת הגיים בויז, הילה זיתון, יואב דגני, הצל, מאיה בוסקילה ועוד אחרים ורבים...
לצפייה בפרויקטים שונים בתחום המיתוג - עיצוב סינגלים והפקות אלבומים לחץ על לשונית המיתוג בתפריט העליון ♦