אביב גפן

פיתוח אפקט מציאות רבודה לנשף רוק של אביב גפן

19 מרץ 2018

לקראת נשף רוק 7 של אביב גפן, השקנו לראשונה בישראל יחד עם אביב גפן אפקט מציאות רבודה על גבי המצלמה של פייסבוק עם אפשרויות בחירה של סגנונות האיפור של אביב לאורך השנים. זהו אפקט מציאות הרבודה הראשון בישראל שבוצע על המצלמה של פייסבוק.

אביב גפן בוחן את האפקט על עצמו

  • אביב גפן
    "מדי פעם יש לי בבית פגישות עם אנשים מוזרים ומוכשרים, הגיע אלי אחד הביתה בשם גיל רבי שעוסק בכל הניו-מדיה ואמר לי תשמע אביב אני אוהב את זה, תראה אם אתה אוהב את זה, ואז הוא שם למולי את האייפון וראיתי את עצמי עם האיפורים של כל השנים ואמרתי בוא נעיף את זה הלאה, זה תפס בטירוף."
    אביב גפן, גלצ
  • mako
    "אביב גפן משתלט על הסטורי. במאי הקרוב אביב גפן יעלה בפעם השביעית את "נשף רוק", בו יופיעו יחד איתו כמה מהשמות הכי גדולים במוזיקה הישראלית. לקראת הנשף, גפן משיק אפליקציה מיוחדת שמאפשרת למעריציו להצטלם עם כמה מהלוקים הכי זכורים ובולטים שלו לאורך השנים"
    mako מוזיקה
  • גלובס אביב גפן
    "זו הפעם הראשונה בישראל שמתבצע שימוש באפקט מציאות רבודה על גבי המצלמה של פייסבוק. רק לא מזמן הודיעה פייסבוק כי היא מאפשרת לחברות פיתוח בודדות להשתמש בגרסת ה-BETA של ה-API המאפשר לייצר אפקטים אפקטים שונים ולייצר אינטראקטיביות עם המשתמש."
    גלובס

האזינו לראיון של אביב גפן בגלצ על המהלך

כמדי שנה, מקיים המוזיקאי והיוצר אביב גפן נשף רוק, כאשר השנה עמד נשף הרוק בסימן 70 שנה למוזיקה הישראלית. הנשף נחשב לאחד מההפקות המושקעות ביותר בישראל ובשביל להשלים את החוויה גם לעולם הדיגיטלי השקנו אפקט מציאות רבודה על גבי המצלמה של פייסבוק המאפשר לקהל לייצר סרטוני סטורי לפייסבוק ולאינסטגרם עם האיפור המפורסם של אביב גפן מכל השנים בשילוב כמה מלהיטיו.

במהלך תהליך העבודה ובשלבי מידול סגנונות האיפור, ניסנו ובחנו את האפקט והמידול שיצרנו בתלת מימד על אביב עצמו כדי לדייק את האיפורים למציאות ולגרסה הקרובה ביותר לאיפורים עצמם של אביב לאורך השנים. כדי להעצים את החוויה, באם המשתמש המצולם פותח את הפה, סמלי השלום (Peace) מרחפים להם והמשתמש מקבל סוג של תחושה שהוא מפריח לאוויר את סמלי השלום. 

האפקט זכה לבאזז אדיר ברשת ומילא את הסטורי באלפי סרטונים של אנשים עם האיפורים של אביב, דבר אשר הוביל לתקשורת לחבק את האפקט ולדבר עליו.

"אין אמן בישראל המייצר בהופעות חוויה כל כך מלאה ועוצמתית כמו אביב גפן, לכן עם השקת מחלקת ה- AR שלנו, ידענו כי אנחנו חייבים להעצים את החוויה של הנשף גם בעולם הדיגיטלי" כך לדברי גיל רבי, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה רבי אינטראקטיב. "מידלנו בתלת מימד את סגנונות האיפור שהתחלפו עם השנים אצל אביב ושילבנו סאונדים ואפקטים מתוך ההופעות כדי להעצים את החוויה."

אביב גפן: "שמח על החיבור עם רבי אינטראקטיב וכשהציעו לי את הרעיון שמחתי לשתף פעולה, עולם הAR מרתק אותי טכנולוגית וזו אבולוציית השיווק של העתיד. שמחתי להיות האמן הראשון שנכנס להדמיה מסוג זה. במהלך הנשף נקרין את הסרטונים שהקהל יעלה ואחד מהזוכים יקבל פריט לבוש שלי מקורי שבאמת הופעתי איתו בעולם האמיתי."

מתוך תהליך המידול בתלת מימד
מתוך תהליך המידול בתלת מימד
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©