לקראת משחקי המונדיאל 2018 וכדי לחזק את החיבור בין טוטו ווינר לאירוע המונדיאל, חיפשנו יחד עם משרד הפרסום יהושע TBWA קונספט שיכול לחבר את הצופים בבית לחווית המונדיאל תוך כדי הצפייה יחד עם שילוב של עולמות הסושיאל כדי להעצים את הבשורה. לבסוף הגענו ליהושע והטוטו עם אפקט מציאות רבודה שיצרנו ואמרנו להם "אתם חייבים לקחת את זה".
יצרנו אפקט מציאות רבודה על גבי הפלטפורמה של פייסבוק ואינסטגרם, כך שהמשתמשים לא היו צריכים להתקין או להיכנס לאפליקציה צד שלישי כלשהי, הבאנו את האפקט למקום בו המשתמשים נמצאים גם ככה בזמן הצפיה ובשילוב עם אפקט כל כך ריאליסטי ומרשים שיצרנו זכינו לעניין רב בסטורי ואינספור שיתופים.
צפו בסרטון הממחיש את אפקט מציאות הרבודה שיצרנו
האפקט מייצר הדמיה של איפורים מסוגים שונים המשלבים את דגלי מדינות הנבחרות המשתתפות באירוע המונדיאל על גבי הפנים של המשתמש שמצלם את עצמו בעזרת מצלמת הסלפי. את צבעי הפנים יצרנו אחרי מחקר שערכנו לגבי קהלי הנבחרות ולקחנו את צבעי הפנים ודוגמאות האיפור מאנשים שישבו ברחבי האיצטדיון במהלך משחקי ההכנה למונדיאל.
כדי להשלים את החוויה, לכל נבחרת הוספנו את סאונד הקהל שרלוונטי אליה וקונפטי בצבעי הנבחרת שנזרק רק ברגע שהמשתמש במצלמת הסלפי פותח את הפה. חשבנו גם על מצבים בהם יכנסו לפריים המצלמה כמה אנשים ביחד ובכדי לא להלביש על כולם אפקט זהה, יצרנו סגנונות נוספים לכל נבחרת כך שאם 2 חברים נכנסו לפריים ביחד, כל אחד מהם יקבל סגנון איפור אחר על הפנים והם יוכלו לעלות את הסטורי במשותף, המהלך הזה יצר הפתעה למשתמשים שניסו את האפקט יחד עם חברים.
האפקט שככל הנראה היה היחיד שיצא בפייסבוק לטורניר המונדיאל זכה לשימושים רבים בישראל אך להפתעתנו גם משתמשים רבים בעולם שהגיעו אליו מגלריית האפקטים בפייסבוק.
המשתמשים שיתפו את עצמם לסטורי באינסטגרם ובפייסבוק, המשתמש יכול לבחור את דגל המדינה שלו שיצבע את פניו. כמו כן, בפתיחת פה מול המצלמה מתפזר על המסך קונפטי בצבעי הקבוצה ונשמעות שאגות אוהדים ברקע, במטרה להגביר את אטרקטיביות התוכן המופק בעזרת האפקט.
יעל אלמור-ליאון סמנכ"לית הOnline בטוטו: "ארוע המונדיאל הוא לא רק ספורט, הוא הרבה מעבר לכך. בראש ובראשונה הוא חוויה חברתית, וכך אנו רואים אותו בטוטו. כחלק מהרצון שלנו לספק ללקוחותינו חגיגת מונדיאל בלתי נשכחת, אנו שמחים שיצרנו חוויה חברתית מעצימה באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשניות כדוגמת המציאות הרבודה ובכך להעצים את ההנאה מהמשחק."
גיל רבי מנכ"ל חברת הטכנולוגיה רבי אינטראקטיב: "אני שמח שהמותגים הישראלים ומנהלי השיווק מתחילים להפנים כי הוויראליות עברה מהפיד לסטורי. אנו נרגשים לתת חוויה מעניינת לחובבי המונדיאל ולהכניס אותה גם לעולמות הסטורי והרשתות החברתיות ביחד עם שילוב של מציאות רבודה, זה ממשיך בדיוק את הקו של החודשים האחרונים בו השקנו אפקטים לתאגיד השידור הישראלי בעבור אירוע הארוויזיון ולהופעת הרוק של אביב גפן".
יגאל ברקת מנכ"ל יהושע\TBWA: "אחת המשימות המרכזיות של המשרד היא לחבר בין עולם הטכנולוגיה והסטארטאפים לפרסום הקלאסי כחלק ממהלך כולל. אירוע המונדיאל הוא הזדמנות לייצר עבור הלקוחות שלנו בטוטו מהלכי חדשנות ואנו שמחים ומודים להם על האמון וההזדמנות לייצר יחד אימפקט טכנולוגי ודיגיטלי משמעותי"