זו השנה ה-3 בה אמריקן אקספרס מצטרפת לבנק הפועלים על מנת להגביר את מודעות הציבור לעסקים הקטנים, המהווים 98% מהעסקים בישראל. שמחנו להצטרף בשנית ולהוביל את המהלך בתחום הדיגיטל, כהמשך ישיר למהלך יום העסקים הקטנים 2014 שבוצע גם הוא על ידנו.
הפרויקט שתוכנן על ידנו, נשען על מהלך יום העסקים הקטנים העולמי של אמריקן אקספרס "Shop Small". הצעד הראשון שלנו היה התאמת הקונספט והשפה הגרפית של האתר לשפה העיצובית והמותגית של הקמפיין העולמי. הצעד הבא היה תכנון המהלך השיווקי בזירה הדיגיטלית, שהתחלק לשני שלבים: בשלב הראשון עודדנו את בעלי העסקים להצטרף ליום העסקים הקטנים ולהציע הטבות ייחודיות ללקוחות, ובשלב השני הזמנו את הציבור הישראלי להכיר את העסקים הקטנים המקיפים אותם, לתמוך ולקנות בהם.
במרכז הקמפיין עמד כלי דיגיטלי שפיתחנו לפלטפורמת הדסקטופ והמובייל, ונתן מענה לשני קהלי יעד: בעלי העסקים ולקוחותיהם. הממשק איפשר לבעלי העסקים להצטרף למהלך, ואילו הלקוחות יכלו לאתר עסקים שונים לפי המיקום שלהם. את הכלי הדיגיטלי שפיתחנו, חשפנו לגולשים ע"י קמפיין באנרים ומודעות שיצרנו במגוון אתרים ורשתות חברתיות.
בנוסף, יצרנו מנגנון חיפוש מתקדם בכדי לאפשר ללקוחות למצוא עסקים על פי תחומים שונים ומילות מפתח. העסקים הוצגו על גבי המפה בחיבור ל- API של Google Maps, ובעזרת מנגנון "מועדפים" שמרו הלקוחות עסקים בקרבת המקום שלהם ותכננו באיזה עסקים הם רוצים לבקר ביום העסקים עצמו.
תהליך ההצטרפות לבעלי העסקים תוכנן ואופיין בקפידה. כך שלמרות כמות המידע שנדרשה להזנה ע"י בעלי העסקים, הממשק שעוצב הפך את התהליך לפשוט ונוח. בנוסף, פיתחנו תהליך הרשמה ייעודי לנציגי אמריקן אקספרס אשר ביצעו הרשמה טלפונית לעסקים, וכן פיתחנו מנגנון ייעודי למכשירי הסלולר, עבור נציגי אמריקן אקספרס שביצעו רישום עסקים בשטח.
כחלק ממערכת ההרשמה פיתחנו מנגנון שליחת SMS אשר איפשר לנו לשלוח הודעות ועדכונים לבעלי העסקים שנרשמו. בין השאר נשלחה סיסמת התחברות למערכת, באמצעותה יכל בעל העסק לערוך את פרטי העסק וההטבה שלו בכל זמן שירצה.
ניהול מהלך יום העסקים הקטנים בזירות הדיגיטל בשנה השניה ברציפות, הקנה לנו יכולת התבוננות מעמיקה יותר, תוך למידה והפקת לקחים מהמהלך שביצענו בקמפיין הקודם. כך, לאחר התוצאות המרשימות שקיבלנו בשנה הקודמת, יכולנו ליישם את הידע שצברנו, להמשיך בתהליך המחקר והלמידה וליישם את המסקנות - אשר הובילו לתוצאות מרשימות יותר.
מעל 18,000 עסקים קטנים הצטרפו למהלך. 15,000 מתוכם עדכנו פרטי הטבה ייחודית לקראת יום העסקים הקטנים. יותר מ-50% מהגולשים השתמשו בממשק הדיגיטלי ממכשירי הסלולר וצפו בעסקים בקרבתם. וגם בסיום הקמפיין, אתר יום העסקים הקטנים מופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל במונחי החיפוש הרלוונטים, כל זאת בזכות עבודת SEO מוצלחת שבוצעה במהלך הקמפיין.